Friday, September 23, 2011

Buttons and Updates


Great morning, everybody!

How are you today, lovely people? All is well, yes? ♥ Me, I'm great. Big hugs for everyone!! ☺ I spent the weekend at my parents' house at the farm. I didn't get the chance to watch the lovely sunrise, or feed the noisy chickens and watch the grazing cows. It rained. Still, I had a great time at home.

Oh.. *sighs* and I also spent a few days with a very special person. ♥ Yep, very very special, indeed. Eeeee! I'm gigling like a schoolgirl. lol. Enough about that. Silly.

Anyway, I was away and haven't gone online for a few days, so yes, I was excited to see and "talk" to all of my virtual friends. I checked my email, my blogs, my Twitter, my Google+ and lastly, my Facebook. And whoa... Rewind and freeze! "New UI enhancements on Facebook.. again?" It was kinda confusing. Facebook looked a little bit like Google+.

Most of my friends were annoyed with the newest changes on FB. Some complained and posted some very hateful comments. Personally, I don't mind at all. I'd have to agree, though.. Facebook is becoming more and more like Google+ each day. And it was really getting VERY confusing, but hm.. shrugging it off. And I don't hate it. Change is inevitable. That is to be expected, since Google+ poses a threat. And besides, I don't see why everybody is whining and complaining about it so much. They are still gonna use it, anyway. lol.

Hmm.. I wonder if the Facebook team would allow changes and add buttons such as these..


Haha! Found this image on Tumblr. So, what say you? I think the Dislike, Applaud and Love buttons are okay. What about the others? I would love to have the "Throw Tomato" button. I will use that on anyone who'll dislike my post. Harhar. Kidding, of course.

Anyway, care to share your views about the major changes on Facebook's User Interface? :)

Update:
Here is the latest enhancement on Facebook - the TIMELINE. It's like a story book of your online life. You could go back the your very first status update years ago.. with ease. And the new Cover feature is cool. However, it still is very early to really judge the newest FB change. And yes, there are bugs.


Facebook wasn't done with the changes. So to those who were shocked, disappointed, angry, etc.. with the the little changes on their FB walls and sidebars, don't get your feathers ruffled now.. because Facebook simply wasn't done. Oh well.. I suggest you buy ice cream and chocolate bars before opening your Facebook accounts. lol.

58 comments:

  1. Yes, buttons are good.
    Heee though the suggestion got lots :)) FB would look like a mobile phone with those
    Good Morning ate Leah :)

    ReplyDelete
  2. If that is indeed what Google+ looks like then there's even less chance of me going there, and there was about 1% as it was. They're basically admitting + is better, and I am with the people complaining about the changes. Change can be good sure, but everything was fine as it was, no one asked for, no one wanted change.

    ReplyDelete
  3. @Zyra Haha! A mobile phone? cute. :) Good morning to you, too Zyra. :)

    ReplyDelete
  4. @Mark Yep.. the sidebar on the upper right, looks like the notification bar on Google+. And well, lots of changes here and there.. You could almost see the resemblance. Not exactly Google+, but kinda looks like it..

    I see your point.. Why fix what's not broken, right? Facebook is doing good.. and many of its users are pretty much contented with the way it was.. and then, the changes. i could totally understand where the hostility's coming from. Hope the FB team would hear the voice of its users. Though I'm not sure if they would bring the old FB back..

    ReplyDelete
  5. Yes, Facebook is innovating and becoming like Google+. When I logged in I was amazed to see that you can view your profile the way it would look like to other people, like what G+ did and offered.

    But I also love how Facebook is enhancing the security.

    Both have their unique qualities that will make them standout. But I just love about G+ is it was not yet populated. Let see, how long will it stay like that, now that it was open for public (i guess) cause when I opened the browser today, it has an arrow pointing upward to G+.

    btw, I love the buttons, if only facebook could add them, but for sure they will stir issues. Hahahaha!

    Glad you're back!

    ReplyDelete
  6. sorry for the typographical error Ms. Leah, I better sleep! :)

    ReplyDelete
  7. Sounds like you had a good time :)

    ReplyDelete
  8. LOOL..throw tomatoes should definitely be used for anyone who doesn't like your blog posts^^ They rock! :)

    ReplyDelete
  9. well i like the new facebook layout :D

    ReplyDelete
  10. @Sey Ikr! the similarities are there.. That's what we usually get with competition. :) Yep, Google+ has been opened to the public only yesterday.. so let's just wait and see if people would bite. :)

    Matulog ka na, sey!! hahaha..

    ReplyDelete
  11. @Chika Hahaha!! I know! Facebook should definitely add that button. lol.. :p

    ReplyDelete
  12. @Bino Hooray!! Hehe.. Me, I like the old Facebook.. and I see nothing wrong with the new one. So the UI enhancements didn't bother me that much. it was kinda confusing at first.. but all is good now. :p

    ReplyDelete
  13. hmmm.. for so long as I have my wall and I know how to set the privacy settings of my account, I care less of the rest of the tools, apps and other enhancements available. ehehe. di ko nagagamit lahat yon.

    but seems like the new one is nice, good for active users i think.

    ReplyDelete
  14. natawa naman ako doon sa "throw tomato" button.

    naimagine ko lang yong virtual reactions.

    ReplyDelete
  15. ahhahaha ang saya nga naman kung yun yung mag-aapear.. pero ewan naguluhan ako sa bagong layout kasi paranga google + lang.. hahaha

    ReplyDelete
  16. LOL! I thought I logged on to my G+!
    LOL sa "Throw Tomato" button. Wag naman sana may ganyan baka maka create ng chaos online.

    jewelclicks.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. I really don't mind with the changes of facebook as long as I can connect with my loveones:) I'm fine with that!:)

    How I wish they could add those buttons...for sure I will always use the Throw tomato...wahahhaa;)and spending days on the farm is such a great idea..a day away from the hassle and bustle of the city ..I miss home;(

    ReplyDelete
  18. In my opinion, facebook is just rolling out changed for the sake of saying ' we are changing ', that's the only reason I see them updating the site with all of this unneccesary stuff. Mark sure is a lot smarter than to allow this, he just has a plan behind it all..

    ReplyDelete
  19. Been here my friend.. Keep in touch..

    ReplyDelete
  20. I don't have Facebook. I hate Facebook.
    But those buttons wil definitely make it a lot better!

    ReplyDelete
  21. I think the new Facebook layout is okay, though I don't have Google+ so I can't tell if they're ripping it off or not.

    Those buttons are pretty cool, though I don't have enough "friends" on it for them to be effectively used!!

    ReplyDelete
  22. @Pepe My thoughts exactly. As long as I can still update my wall, I'm good. :)

    The new one is okay, I think. But there are some who doesn't. To each his own. :)

    ReplyDelete
  23. @Mai Yang It is cool! hahaha..

    @Diamond R Kuya Rommel.. it is funny nga naman. Lol.. Ini-imagine ko, panu kung meron ngang button na ganyan sa Facebook ano? haha! Kalokah siguro.. dami ko na sigurong nabato ng kamatis. hehehe..

    ReplyDelete
  24. @KikomaxXx It is confusing nga.. pero siguro sanayan na lang. hehehe..

    @Jewel Clicks True that! Very Google+ish na yung new UI eh. hehe.. Chaos talaga? harharhar..

    ReplyDelete
  25. @SunnyToast Yep yep! Amen.. Whoa, then we'd better suggest this "Throw Tomato" to the Facebook Team, that they add this button, pronto! LOL.. It would be a blast.. hahaha..

    Yeah.. nothing beats the comforts of home.. :)

    ReplyDelete
  26. @neatfit Good point. Come to think of it, this new Facebook came out, the exact day Google+ was opened to the public. It's like saying.. "Hey, we're changing here.. check us out." Ookkaayy..

    There are reasons.. But hmm, I think the majority don't like those changes.. Hmm..

    ReplyDelete
  27. @mikexplorer Sure thing. Thanks for dropping by.. :)

    @Fang Aww.. you don't have Facebook? Well, what if the FB team does add those wonderful buttons.. would you consider having one, then? :)

    ReplyDelete
  28. @Hazel Well, there are similarities, can't be denied. Very Google+ish.. When Google+ first came out, I actually thought that it was going to be a Facebook rip-off.. but turns out, I think it was the other way around..

    Anyway, cool buttons eh? hehe.. Me, too.. I can;t think of someone I could "threaten".. lol

    ReplyDelete
  29. Google+ has a lot to catch up on though, now days most businesses have a facebook page! I think Google+ is a lot more like twitter, you can "follow" your favourite celebs and share pictures/comments but not much else. Love your blog and thanks so much for following!!!

    xxCindy
    ORIENTALExpresso

    ReplyDelete
  30. i like the threaten buttOn! bagay yan sa mga masasamang elemento sa facebook! haha! nice phOtO!

    ReplyDelete
  31. tnt ..gustong-gusto ko.

    ReplyDelete
  32. I so like the threaten button! lol. if that would be approved, which is like far from possible. it is somehow explicit.

    ReplyDelete
  33. Hey Leah, thanks for the comment you left on my coffee post. We both love coffee huh? Let's drink to that!

    About this post, hmmm, you know that you are my first friend on Google+. The buttons are cool, sige, talk to Mark Z and let's see if he agrees. LOL!

    Take care.

    Myke
    Show Me Your Look Today

    ReplyDelete
  34. LOL i totally love these!
    and i really like your new blogger profile picture. :) you look so prettyyy ♥

    ReplyDelete
  35. The new facebook LOOKS LIKE SHIT SHIT SHIT! I still haven't gotten it yet but ive seen my friends facecbooks and my tears cried from the ugliness ;p haha joking. I don't have google + but might join though twitter and facebook is enuff (hey, imma follow you on twitter :) Munsay is me btw)

    the buttons are awesome :D

    ReplyDelete
  36. haha, i LOVE these buttons! the throw tomato one is my favourite too. and the stare creepily. haha. facebook would become so totally awesome if these were added.

    and omg, I hate the new fb! and i know that everyone hates it every time they upgrade it, but now everyone tagged in my pictures, all their friends can like and comment on my pictures and its so annoying because it wont let me change it.

    but its okay, because im gonna go have me some chocolate now.

    ReplyDelete
  37. one major change na naannoy ako eh yung pinaghano nila yung top stories at recent stories.

    I agree din na dapat may dislike button, at iba pa. :)hehe

    Anyway, baka burahin ko nalang yung FB ko.

    ReplyDelete
  38. Aww, super energetic mo Leah, Good morning to you, too (it's 4am here as im typing this).
    Love the FB button, btw. Just +1'd it. Hilarious!
    Everyone have told me about the new FB changes, i don't have time to check my FB so haven't seen it yet. But you're right, change is inevitable, malay natin in a few years something new would come along na naman & dun naman mahung-hang ang mga tao, hehe! =)

    ReplyDelete
  39. finally, meron narin akong pinay na ka blog.. ahehe. dalawa kau ni jewel.. =)

    hi there leah!

    ReplyDelete
  40. @Anciro LOL.. Tnt ka saan, tolits? hehe..

    @Cindy Yeah.. a lot of catching up, indeed. Yep, true that.. G+ is more like Twitter.. and now, FB is having changes to improve their system. It's competition..

    Aw.. thanks so much! :)

    ReplyDelete
  41. @Josh Haha!! Everybody likes the threaten button.. All of us can relate to it. LOL..

    @Michael Yay! A big applause for coffee lovers!! hehe.. Aw, yeah.. I feel so honored (naks!) to be your very first Google+ friend. :)

    Yeah, I did!! You see the newest Facebook Timeline? I suggested that. Hahaha!! KIDDING! Lol..

    You take care, too Myke.. :)

    ReplyDelete
  42. @Furree Katt Aww.. really? Thanks! :)

    @normal.is.overrated. Hahaha!! It's okay.. I've got nothing against people who don't like Facebook. Hehe.. We're cool. Oh, I didn't see you on Twitter. Have you followed me already? :)

    ReplyDelete
  43. @Moonie Eeek! Stare creepily.. That's creepy. LOL.. Yeah, Facebook would be great if it has these buttons.. :p

    Aww.. you hate it? Aw, too bad. :( Well, prepare yourself becase Facebook wasn't done. Some major changes are expected.. like the Timeline Feature. Looks complicated.. but it really is cool.

    Okay.. go get your chocolate now. LOL.. :)

    ReplyDelete
  44. @rah Yep.. dami nang nagsuggest na sana merong DISLIKE button, pero walang nangyayari..hehe.. ayaw din siguro ni Maark na merong mag dislike. Lol..

    Oh, burahin mo yung FB mo??? Huuwaaayy??? :( Di pa nga tayo friends dun eh, magbubura ka na agad... :(

    @Kristeta ♥ (kalokang Pinay) Haha!! Epekto po yan ng kape.. hehe..

    Ang ganda ng mga buttons noh? hihi.. sana nga ma-add ang mga to sa Facebook. Lol..

    Yeah, dami pong pagbabago.. Most expecially on the profile page. It's now called the Timeline. I'm on it.. na-activate ko na.. and it is pretty cool. However, di ko lang sure kung mag-agree yung madlang people.. But still, they're got to welcome CHANGE. No choice na eh.. :)

    ReplyDelete
  45. @Kharren Hooray!! hehehe.. welcome, kablog! :) Libot lang nang libot sa mundo ng Pinoy bloggers, madami dito.. I could recommend some.. andyan yung links sa BR ko.. :)

    ReplyDelete
  46. Re. the buttons, I think it would be would if FB would have them. I like all of them, except the Hate button. The dirty finger symbol is I think too offensive. Hehe

    Re. the changes in FB, I haven't actually seen them because I haven't surfed the Net at home. The FB layout doesn't appear correctly in my office computer. >.< Low version ata yung Firefox or whatever.

    House at the farm... how quaint :)

    ReplyDelete
  47. Yay! Sept. 30 na ang new timeline ng facebook. Enjoy ko muna ang dashboard/home page ng fb. :D

    At ikaw na ang naka domain Ate Leah! :) ayos ah :D

    ReplyDelete
  48. LOL awesome buttons HAHHAHA.

    I think the new facebook is kinda cool. No?

    ReplyDelete
  49. thank you so much, now following :)
    Juliet

    ReplyDelete
  50. very nice! facebook is beginning to annoyy me ;P I followed you back! thanks for the comment!1

    - missshesaid.blogspot.com <3

    ReplyDelete
  51. I would love those buttons on FB! I hope they can do it! :) It's more un-boring. :))

    ReplyDelete
  52. throw tomatoes?!! haahahah pwede!!! di ko pa na activate fb timeline ko kakatamad pa kasi eh! hehehe

    ReplyDelete
  53. Is that the middle finger for the "hate" button?
    ahehehe..
    I cannot adjust to the new format of Fb.. though I would love to have the new profile with you pic in it, i have so many hesitations.
    By the way, nice and refereshing pic you got there.. :)

    ReplyDelete
  54. Love it! Great blog - awesome design! Followed! Good update!

    ReplyDelete
  55. ang kulit ng mga buttons.. i like the timeline too.. ;)

    ReplyDelete
  56. i'd love it if Facebook had those buttons. haha.
    also, i had a bit of trouble getting used to the new interface. i don't really take easily to change. but meh. haha.

    ReplyDelete